KIEM of kunststof Is Een Missie heeft een goed parcours gereden, maar met de algehele rebranding van PlastIQ kwam de vraag of we dan ook niet meteen alle andere initiatieven van PlastIQ in het nieuwe jasje zouden steken. Zo gezegd, zo gedaan. Kunststof is nog steeds de missie, maar we focussen met PlastIQ Future nog meer dan voorheen op de toekomst van werkzoekenden en van bedrijven in de kunststoffenindustrie.
PlastIQ als motor
PlastIQ is de drijvende kracht achter de initiatieven KIEM (plastiqfuture.be) en Plastic Moov (plastiqmoov.be). “Dat was in het verleden niet altijd even duidelijk. Daarom leek het ons opportuun om de herkenbaarheid van PlastIQ te verhogen door de initiatieven te voorzien van eenzelfde look en feel, zowel wat de logo’s als de website betreft”, vertelt management assistent Ulla Bruggeman. “Door voor een uniform geheel te kiezen, kan er veel transparanter gecommuniceerd worden.”
Om de herkenbaarheid van PlastIQ en de zijprojecten te verhogen, werd gekozen voor uniformiteit.
Toekomst in kunststoffen
Kunststof Is Een Missie of KIEM dekte niet langer de volledige lading. Kunststof blijft uiteraard dé missie, maar het grotere verhaal zit hem in een toekomst in kunststoffen.
De kunststoffenindustrie worstelt al jaren met de instroom van geschoolde werknemers. Een oud zeer, waar PlastIQ Future koste wat kost een remedie voor zoekt. “We trekken samen met onze bedrijven ten strijde en vechten voor elke morzel talent. We willen niet enkel werkzoekenden helpen bij het vinden van werk, we streven er ook naar om de werkplek van onze bedrijven future proof te maken met gedreven en enthousiaste werknemers.”
Ulla: “PlastIQ Future of een toekomst in kunststoffen brengt een boodschap die net iets directer is en beter begrijpbaar voor onze doelgroep.”
Meer weten over PlastIQ Future? Ben je op zoek naar werk of maak je jacht op de ideale productiemedewerker of operator?