Na jaren dezelfde look en feel vond de opleidingsorganisatie de tijd rijp voor vernieuwing. De opdracht en de missie van PlastIQ blijven uiteraard dezelfde, maar het spreekwoordelijke gebouw heeft een grondige facelift ondergaan.
Uniforme stijl
PlastIQ is meer dan PlastIQ alleen. Het is ook Kunststof Is Een Missie (KIEM) en Plastic Moov, twee initiatieven van de opleidingsorganisatie. Twee projecten die dezelfde doelstellingen nastreven, maar dan vanuit een ander oogpunt. Waar KIEM zich richt tot werkzoekenden en werkgevers, en samen met VDAB inspanningen levert om de toestroom naar de bedrijven te vergroten, is Plastic Moov een platform voor het onderwijs en voor studenten die een genuanceerd beeld willen van kunststoffen. Om uniformiteit te creëren, werd gekozen voor een stijl die duidelijker maakt dat beide initiatieven opereren onder de vlag van PlastIQ.
Frisse kleuren voor een dynamisch karakter
De originele turquoise PlastIQ-huiskleur kreeg een stevige opfrisbeurt. Nog steeds turquoise, maar iets lichter en dynamischer. Als steunkleur werd voor paars gekozen. Resultaat? Een stijlvolle kleurenmix die vertrouwen geeft.
KIEM kreeg een andere naam en gaat voortaan door het leven als PlastIQ Future, Plastic Moov wordt PlastIQ Moov.
Voor PlastIQ Future kozen we lichtblauw in combinatie met robijnrood, wat zorgt voor een jong en dynamisch karakter. PlastIQ Moov werd dan weer in een geel en oranje jasje gestopt, perfect op maat van jongeren.
Logo’s met aangepaste baselines
Voor de logo’s van de initiatieven kozen we voor een afgeleide van het logo van PlastIQ om zo meer herkenbaarheid te realiseren en PlastIQ als initiatiefnemer in de kijker te plaatsen. PlastIQ Future gaat voor ‘job security in plastics’, PlastIQ Moov blijft voorthameren op de beeldvorming rond kunststoffen. Door hen te blijven informeren hopen we dat jongeren ‘de switch’ maken, dat ze zich een beter beeld kunnen schetsen van kunststoffen en dat niet enkel de negatieve berichtgeving rond het onderwerp blijft hangen.
Betekenisvolle stijlfiguren
De stijlfiguren die je op de website ontdekt en die we kozen voor de rebranding van PlastIQ visualiseren een parcours. Op de ‘rondepunten’ kan elk individu kiezen welke weg hij of zij inslaat. Het maakt niet uit of dat een boeiende carière als kunststofoperator is of een loopbaan als heftruckchauffeur. De ‘banen’ die gebruikt worden zijn de wegen naar een toekomst in de kunststoffen. En langs die wegen worden o.a. werkzoekenden en werknemers door PlastIQ bevoorraad met de knowhow en opleidingen nodig om aan een job in deze sector te kunnen beginnen.